Offertetips
Slechts in 14% van alle gevallen is de prijs de doorslaggevende factor. Ook als dat in de praktijk vaker anders lijkt. Mensen doen zaken met mensen. Mensen die elkaar vertrouwen. Klanten die leveranciers vertrouwen. Leveranciers die klantgericht werken. Die klantgerichte offertes uitbrengen.
Met onze offertetips maak je klantgerichte offertes
Browse door onze artikelen, zoek per categorie, schrijf je in voor de 6-wekelijkse nieuwsbrief of laat je offerte checken en klantgericht herschrijven (doe de offertecheck).
Lees onze tips

Offerte-template gebruiken of niet?
Een offerte-template is op internet snel gevonden. Moet je zo'n offerte-template nou gebruiken of is het beter van niet?

Een klantgerichte offerte-tekst; waarom is dat lastig?
Je hebt het beste met je potentiële klant voor en maakt een offerte-brief en offerte-tekst waar je echt achterstaat. Toch blijken deze offertes vaak niet klantgericht. Hoe komt dat eigenlijk en wat kun je daaraan doen?

Offerte accepteren. Yippie! Maar blijf wel alert!
Een klant is heel geïnteresseerd in jouw product of dienst en vraagt je een offerte uit te brengen. Na een tijdje wordt deze geaccepteerd, met uitzondering van één onderdeel. Zit je er nu aan vast of kun je er nog onderuit als je wilt? Wat is goed om te weten?

10 Offertetips om meer omzet uit je offerte(s) te halen
Je spreekt een interessante opdrachtgever. Het gesprek verloopt prima en vervolgens vraagt men je om een offerte te maken. Hoe maak je een offerte die scoort? Tien offertetips op een rijtje.

Wat is eigenlijk een offerte?
1 Reactie
/
Wat is eigenlijk een offerte? Zijn een prijsopgave, een begroting, een order, een opdracht, een orderbevestiging allemaal offertes? Wat moet jij als ondernemer hiervan echt weten?

Een offerte-tekst maken met krachtwoorden
Offerte maken en effectief communiceren. Door de juiste woorden te gebruiken in je communicatie - in je offerte, trek je de aandacht van de lezer. Met goede krachtwoorden roep je bij de lezers de juiste gevoelens op en zet je aan tot actie. Kies de krachtwoorden die passen bij jouw boodschap. Hanteer de checklist.

Een standaard offerte-tekst: slim of niet?
Een offerte maken kost snel veel tijd. Daarom is het verleidelijk om een standaard offerte met standaard tekst te maken en deze steeds weer opnieuw te gebruiken. Je past alleen de naam van de klant even aan. Is dat slim om te doen?

U of jij in de offerte; wat is beter?
U of jij? Het is een steeds weer terugkerende vraag die wij krijgen: kan ik nou beter u of jij in mijn offerte gebruiken. Een algemene regel is hier niet voor, maar waar moet je wel zeker rekening mee houden?

Offerte en algemene voorwaarden; dit moet je weten
Bij je offerte horen ook je algemene voorwaarden. Wat is belangrijk, wat moet je weten? Zowel juridisch als communicatief en commercieel gezien.

Offerte maken - Hoe lang mag mijn offerte zijn?
Een potentiële klant heeft veel vragen en u heeft veel te vertellen. Twee aanleidingen om u af te vragen hoe lang uw offerte eigenlijk mag zijn. Een eenduidig antwoord bestaat er niet, maar we helpen u toch een stap verder met een offerte maken.

De kracht van woorden
Onlangs wees Karel Geenen in zijn KG Blog weer eens op de kracht van woorden. Hij gebruikte daarvoor onder andere onderstaand YouTube filmpje.

Een goede social media bio voor meer opdrachten
Voordat je offerte wordt geaccepteerd zullen velen jou eerst even googlen. Je wordt dan gevonden op o.a. je social media pagina's. Dus je zgn. social media bio moet dan wel op orde zijn. Deze (social media) bio (van biografie) is een korte omschrijving van wie je bent en wat je doet. Hoe maak je een optimale (social media) bio?

Haal meer omzet uit je offerte(s)
Je spreekt een potentiële klant. Deze raakt enthousiast over…