Offertetips

Offertetips

Slechts in 14% van alle gevallen is de prijs de doorslaggevende factor. Ook als dat in de praktijk vaker anders lijkt. Mensen doen zaken met mensen. Mensen die elkaar vertrouwen. Klanten die leveranciers vertrouwen. Leveranciers die klantgericht werken. Die klantgerichte offertes uitbrengen.

Met onze offertetips maak je klantgerichte offertes

Browse door onze artikelen, zoek per categorie, schrijf je in voor de 6-wekelijkse nieuwsbrief of laat je offerte checken en klantgericht herschrijven (doe de offertecheck).

Lees onze tips

Offerte maken

Een standaard offerte-tekst: slim of niet?

/
Een offerte maken kost snel veel tijd. Daarom is het verleidelijk om een standaard offerte met standaard tekst te maken en deze steeds weer opnieuw te gebruiken. Je past alleen de naam van de klant even aan. Is dat slim om te doen?
u of jij in offerte

U of jij in de offerte; wat is beter?

/
U of jij? Het is een steeds weer terugkerende vraag die wij krijgen: kan ik nou beter u of jij in mijn offerte gebruiken. Een algemene regel is hier niet voor, maar waar moet je wel zeker rekening mee houden?
Juridisch veilige offerte

Offerte en algemene voorwaarden; dit moet je weten

/
Bij je offerte horen ook je algemene voorwaarden. Wat is belangrijk, wat moet je weten? Zowel juridisch als communicatief en commercieel gezien.
Lengte offerte

Offerte maken - Hoe lang mag mijn offerte zijn?

Een potentiële klant heeft veel vragen en u heeft veel te vertellen. Twee aanleidingen om u af te vragen hoe lang uw offerte eigenlijk mag zijn. Een eenduidig antwoord bestaat er niet, maar we helpen u toch een stap verder met een offerte maken.
Krachtige offerte maken

De kracht van woorden

/
Onlangs wees Karel Geenen in zijn KG Blog weer eens op de kracht van woorden. Hij gebruikte daarvoor onder andere onderstaand YouTube filmpje.
Social media bio

Een goede social media bio voor meer opdrachten

/
Voordat je offerte wordt geaccepteerd zullen velen jou eerst even googlen. Je wordt dan gevonden op o.a. je social media pagina's. Dus je zgn. social media bio moet dan wel op orde zijn. Deze (social media) bio (van biografie) is een korte omschrijving van wie je bent en wat je doet. Hoe maak je een optimale (social media) bio?
Offerte maken

Haal meer omzet uit je offerte(s)

Je spreekt een potentiële klant. Deze raakt enthousiast over…

Doe de offertecheck en scoor beter met je offertes