Offertetips

Offertetips

Slechts in 14% van alle gevallen is de prijs de doorslaggevende factor. Ook als dat in de praktijk vaker anders lijkt. Mensen doen zaken met mensen. Mensen die elkaar vertrouwen. Klanten die leveranciers vertrouwen. Leveranciers die klantgericht werken. Die klantgerichte offertes uitbrengen.

Met onze offertetips maak je klantgerichte offertes

Browse door onze artikelen, zoek per categorie, schrijf je in voor de 6-wekelijkse nieuwsbrief of laat je offerte checken en klantgericht herschrijven (doe de offertecheck).

Lees onze tips

Kredietcheck

Offerte maken? Eerst een kredietcheck!

Doe eerst een kredietcheck van een nieuwe klant voordat je een offerte maakt. Zo verspil je geen tijd en verklein je het risico op wanbetalers.
Limbisch brein en offerte

Het limbisch brein - hou er rekening mee!

95% van al onze beslissingen maken we onbewust. Hoe hou je met het maken van een offerte daar rekening mee?
Na de offerte

Offerte verstuurd? En wat doe je dan?

Je verstuurt een offerte. Maar wat doe je daarna? Ga niet zitten wachten, maar probeer het beslissingsproces van de klant te sturen!
Geheimhoudingsverklaring

Geheimhoudingsverklaring: jouw ideeën blijven van jou!

Je maakt een offerte en de klant stapt naar een ander om te vragen wat hij daar moet betalen… Met een geheimhoudingsverklaring voorkom je dat die ander jouw ideeën en adviezen gaat gebruiken.
Offerte-tekst schrijftips

Wat is overtuigender in je offerte-tekst: ‘want’ of ‘omdat’?

/
De details in je offerte-tekst zijn cruciaal voor het aantal opdrachten of orders dat je krijgt. Dat geldt ook voor het verschil tussen de woorden ‘want’ en ‘omdat’. Daar is zelfs onderzoek naar gedaan! Details om te vergeten of om rekening mee te houden als je een offerte maakt.
Offerte geaccpeteerd

De offerte is verstuurd; het beslissingsproces bij de klant

Je hebt een offerte verstuurd en dan? Welke vragen stelt de klant zich vervolgens? Op welke manier maakt hij zijn beslissing? Het beslissingsproces in beeld.
Prijs en korting

Prijs en korting moet duidelijk zijn

Over prijs en korting is altijd veel te doen. Onlangs bleken de voorgespiegelde kortingen van een aantal speelgoedketens geen echte kortingen te zijn. Waar moeten uw prijzen en kortingen eigenlijk aan voldoen?
Offertes opvolgen

Luisteren naar de klant aan de telefoon

Luisteren naar de klant aan de telefoon is nog niet makkelijk. Als deze om een offerte vraagt, is is goed luisteren juist van groot belang. Een aantal tips ...
Aankoopbeslissing sturen

Stuur de aankoopbeslissing van je klant

Bij elke aankoopbeslissing vindt er (onbewust) in het brein van de klant een strijd plaats. Een strijd tussen winst en verlies. Hoe kun je in je offerte de aankoopbeslissing de juiste kant op sturen? Jouw kant …
producten of diensten verkopen

Diensten of producten verkopen – wat is het verschil?

Een product of een dienst verkopen verschilt nogal. Dus in je offerte moet je daar ook gedegen rekening mee houden. Wat is belangrijk als je diensten via een offerte aanbiedt?
Opvallende offerte maken

Een opvallende offerte maken? Dat doe je zo!

Offerte maken. Een klant heeft jou én enkele concurrenten een offerte gevraagd. Hoe maak je een offerte die visueel opvalt tussen al die andere? Eentje die als bijzonder overkomt en door de klant in ieder geval even apart wordt gelegd …
Offerte beslissingsproces

Offerte uitbrengen: hoe vindt het beslissingsproces plaats?

INFOGRAPHIC Je moet een offerte uitbrengen. Hoe vindt in vele gevallen het beslissingsproces plaats?
Onderhandeltips

Sterke onderhandeltips voor een goede offerte

Je zit bij een potentiële klant aan tafel. Zijn probleem is duidelijk en hij is geïnteresseerd in je oplossing. Hij wilt het alleen nog ‘even’ over de prijs hebben. Wat is een heel belangrijke onderhandeltip?
Training ZZP cafe

Succesvolle ondernemersbijeenkomst

22 november 2016 ongeveer 20 ondernemers weer wat verder geholpen met het maken van klantgerichte offertes.

Doe de offertecheck en scoor beter met je offertes