Offertetips

Offertetips

Slechts in 14% van alle gevallen is de prijs de doorslaggevende factor. Ook als dat in de praktijk vaker anders lijkt. Mensen doen zaken met mensen. Mensen die elkaar vertrouwen. Klanten die leveranciers vertrouwen. Leveranciers die klantgericht werken. Die klantgerichte offertes uitbrengen.

Met onze offertetips maak je klantgerichte offertes

Browse door onze artikelen, zoek per categorie, schrijf je in voor de 6-wekelijkse nieuwsbrief of laat je offerte checken en klantgericht herschrijven (doe de offertecheck).

Lees onze tips

Offertes opvolgen

Luisteren naar de klant aan de telefoon

Luisteren naar de klant aan de telefoon is nog niet makkelijk. Als deze om een offerte vraagt, is is goed luisteren juist van groot belang. Een aantal tips ...
Aankoopbeslissing sturen

Stuur de aankoopbeslissing van je klant

Bij elke aankoopbeslissing vindt er (onbewust) in het brein van de klant een strijd plaats. Een strijd tussen winst en verlies. Hoe kun je in je offerte de aankoopbeslissing de juiste kant op sturen? Jouw kant …
producten of diensten verkopen

Diensten of producten verkopen – wat is het verschil?

Een product of een dienst verkopen verschilt nogal. Dus in je offerte moet je daar ook gedegen rekening mee houden. Wat is belangrijk als je diensten via een offerte aanbiedt?
Opvallende offerte maken

Een opvallende offerte maken? Dat doe je zo!

Offerte maken. Een klant heeft jou én enkele concurrenten een offerte gevraagd. Hoe maak je een offerte die visueel opvalt tussen al die andere? Eentje die als bijzonder overkomt en door de klant in ieder geval even apart wordt gelegd …
Offerte beslissingsproces

Offerte uitbrengen: hoe vindt het beslissingsproces plaats?

INFOGRAPHIC Je moet een offerte uitbrengen. Hoe vindt in vele gevallen het beslissingsproces plaats?
Onderhandeltips

Sterke onderhandeltips voor een goede offerte

Je zit bij een potentiële klant aan tafel. Zijn probleem is duidelijk en hij is geïnteresseerd in je oplossing. Hij wilt het alleen nog ‘even’ over de prijs hebben. Wat is een heel belangrijke onderhandeltip?
Training ZZP cafe

Succesvolle ondernemersbijeenkomst

22 november 2016 ongeveer 20 ondernemers weer wat verder geholpen met het maken van klantgerichte offertes.
Offerte maken

Offerte accepteren onder voorwaarden. Blijf wel alert!

Een klant is heel geïnteresseerd in uw product of dienst en vraagt u een offerte uit te brengen. Na een tijdje wordt deze geaccepteerd, met uitzondering van één onderdeel. Een offerte accepteren onder voorwaarden: zit u er aan vast? Wat is goed om te weten?
Offerte maken

Offerte-template gebruiken of niet?

Een offerte-template is op internet snel gevonden. Moet je zo'n offerte-template nou gebruiken of is het beter van niet?
Offerte-tekst schrijftips

Een klantgerichte offerte-tekst; waarom is dat lastig?

Je hebt het beste met je potentiële klant voor en maakt een offerte-brief en offerte-tekst waar je echt achterstaat. Toch blijken deze offertes vaak niet klantgericht. Hoe komt dat eigenlijk en wat kun je daaraan doen?
Juridisch veilige offerte

Offerte accepteren. Yippie! Maar blijf wel alert!

Een klant is heel geïnteresseerd in jouw product of dienst en vraagt je een offerte uit te brengen. Na een tijdje wordt deze geaccepteerd, met uitzondering van één onderdeel. Zit je er nu aan vast of kun je er nog onderuit als je wilt? Wat is goed om te weten?
Meer omzet uit je offerte

10 Offertetips om meer omzet uit je offerte(s) te halen

Je spreekt een interessante opdrachtgever. Het gesprek verloopt prima en vervolgens vraagt men je om een offerte te maken. Hoe maak je een offerte die scoort? Tien offertetips op een rijtje.
Offerte maken

Wat is eigenlijk een offerte?

/
Wat is eigenlijk een offerte? Zijn een prijsopgave, een begroting, een order, een opdracht, een orderbevestiging allemaal offertes? Wat moet jij als ondernemer hiervan echt weten?
Krachtige offerte maken

Een offerte-tekst maken met krachtwoorden

/
Offerte maken en effectief communiceren. Door de juiste woorden te gebruiken in je communicatie - in je offerte, trek je de aandacht van de lezer. Met goede krachtwoorden roep je bij de lezers de juiste gevoelens op en zet je aan tot actie. Kies de krachtwoorden die passen bij jouw boodschap. Hanteer de checklist.

Doe de offertecheck en scoor beter met je offertes