Offertetips

Offertetips

Slechts in 14% van alle gevallen is de prijs de doorslaggevende factor. Ook als dat in de praktijk vaker anders lijkt. Mensen doen zaken met mensen. Mensen die elkaar vertrouwen. Klanten die leveranciers vertrouwen. Leveranciers die klantgericht werken. Die klantgerichte offertes uitbrengen.

Met onze offertetips maak je klantgerichte offertes

Browse door onze artikelen, zoek per categorie, schrijf je in voor de 6-wekelijkse nieuwsbrief of laat je offerte checken en klantgericht herschrijven (doe de offertecheck).

Lees onze tips

Toplijsten gebruiken

Toplijsten gebruiken – het werkt echt!

Toplijsten: wij Nederlanders zijn er gek op. Hoe kun je in je offerte van toplijsten gebruikmaken?
Doe de Offertecheck

Wat is de Offertecheck?

Als ondernemer wil je ondernemen. Je wilt doen waar je goed in bent, je wilt je vak uitoefenen. Alsmaar nadenken over hoe je een offerte maakt, hoort daar niet bij. Daarom kun je dat ook uitbesteden. Hoe werkt dat?
Offerte met Post-it notes

Een persoonlijke offerte met een Post-it note

Onderzoek toont aan dat je met een Post-it je offerte een stuk persoonlijker maakt. Met als gevolg: meer opdrachten en orders. Hoe werkt dat dan?
Positief taalgebruik in offertes

Positief taalgebruik in je offerte - profiteer ervan

Positief taalgebruik in de offerte is een must. Vervang negatieve woorden en twijfeltaal voor positiever woorden en krachtwoorden.
Een testimonial in je offerte

Een testimonial in je offerte - het helpt!

Een testimonial in je offerte leidt sneller tot vertrouwen en dus ook sneller tot een order. Waar voldoet een goede testimonial aan? En wat zet je in je offerte?
Keuzestress

Keuzestress bij de klant voorkomen

Klanten willen graag kunnen kiezen. Maar een te groot aanbod lijdt tot keuzestress. Hoe ga je daarmee om in het kennismakingsgesprek en in je offerte?

Actief luisteren naar de klant

In je offerte wil je inspelen op de persoonlijke situatie van de klant. Daarvoor moet je goed naar hem of haar luisteren. Actief luisteren. Maar hoe doe je dat? Een aantal tips …
Kredietcheck

Offerte maken? Eerst een kredietcheck!

Doe eerst een kredietcheck van een nieuwe klant voordat je een offerte maakt. Zo verspil je geen tijd en verklein je het risico op wanbetalers.
Limbisch brein en offerte

Het limbisch brein - hou er rekening mee!

95% van al onze beslissingen maken we onbewust. Hoe hou je met het maken van een offerte daar rekening mee?
Na de offerte

Offerte verstuurd? En wat doe je dan?

Je verstuurt een offerte. Maar wat doe je daarna? Ga niet zitten wachten, maar probeer het beslissingsproces van de klant te sturen!
Geheimhoudingsverklaring

Geheimhoudingsverklaring: jouw ideeën blijven van jou!

Je maakt een offerte en de klant stapt naar een ander om te vragen wat hij daar moet betalen… Met een geheimhoudingsverklaring voorkom je dat die ander jouw ideeën en adviezen gaat gebruiken.
Offerte-tekst schrijftips

Wat is overtuigender in je offerte-tekst: ‘want’ of ‘omdat’?

/
De details in je offerte-tekst zijn cruciaal voor het aantal opdrachten of orders dat je krijgt. Dat geldt ook voor het verschil tussen de woorden ‘want’ en ‘omdat’. Daar is zelfs onderzoek naar gedaan! Details om te vergeten of om rekening mee te houden als je een offerte maakt.
Offerte geaccpeteerd

De offerte is verstuurd; het beslissingsproces bij de klant

Je hebt een offerte verstuurd en dan? Welke vragen stelt de klant zich vervolgens? Op welke manier maakt hij zijn beslissing? Het beslissingsproces in beeld.
Prijs en korting

Prijs en korting moet duidelijk zijn

Over prijs en korting is altijd veel te doen. Onlangs bleken de voorgespiegelde kortingen van een aantal speelgoedketens geen echte kortingen te zijn. Waar moeten uw prijzen en kortingen eigenlijk aan voldoen?

Doe de offertecheck en scoor beter met je offertes