Offertetips

Offertetips

Slechts in 14% van alle gevallen is de prijs de doorslaggevende factor. Ook als dat in de praktijk vaker anders lijkt. Mensen doen zaken met mensen. Mensen die elkaar vertrouwen. Klanten die leveranciers vertrouwen. Leveranciers die klantgericht werken. Die klantgerichte offertes uitbrengen.

Met onze offertetips maak je klantgerichte offertes

Browse door onze artikelen, zoek per categorie, schrijf je in voor de 6-wekelijkse nieuwsbrief of laat je offerte checken en klantgericht herschrijven (doe de offertecheck).

Lees onze tips

Bulletlist in je offerte

Gebruik een bulletlist in je offerte

Met een bulletlist word je offerte beter gelezen én begrepen. Lijstjes scheppen orde in de chaos van "informatie-overload" bij de klant.
Offertechecklist

Checklist offerte opstellen: download ze alle vijf!

Lekker handig, zo'n checklist voor het opstellen van een offerte. Je print hem uit, legt hem op je bureau en je vinkt elk aandachtspunt af. Zo vergeet je niets ...
Klant sneller laten betalen

Sneller betaald krijgen met een betaalverzoek

Je kent inmiddels zeker wel Tikkie van de ABN AMRO om bijvoorbeeld…
Kracht van drie in je offerte

De Kracht van drie in je offerte

De Kracht van drie is terug te voeren op ons oerinstinct. Hoe zit dat en … hoe kun je je offerte er beter door laten scoren?
Bijlagen offertebrief

Vergeet de bijlagen bij de offerte niet!

Je maakt een offertebrief. Die moet goed en snel leesbaar zijn voor de klant. Dus veel informatie neem je op in de bijlagen. Waar moet je zoal aan denken?
Ouderwetse woorden in offerte

Ouderwetse woorden in je offerte: liever niet dan wel

Ouderwetse woorden klinken misschien een beetje chique (sjiek)… maar doen ze wel wat ze moeten doen? Want je wilt uiteraard wel dat de klant ‘ja’ zegt tegen je offerte. Ouderwetse woorden: gebruik ze liever niet als je een offerte maakt.
Juridisch veilige offerte

Een juridisch veilige offerte

Wie wil er niet een juridische veilige offerte? Je wilt tenslotte niet alleen een effectieve offerte maken die scoort, maar ook een juridisch veilige offerte. Waar moet je zeker op letten?
offerte verpakken

Hoe bied je een offerte aan?

Je hebt goed nagedacht over de inhoud van je offerte en een en ander volgens de regels op papier gezet. Maar hoe bied je een offerte aan? De eerste indruk is tenslotte de beste …
Orderkans bepalen

Bepaal de orderkans bij kostbare projecten

Als je in de race bent voor een kostbaar project waarbij het langere tijd zal duren om tot zaken te komen, is het slim om vroegtijdig je orderkans in te schatten. Dat kan op twee manieren.
Terugwinnen van vertrekkende klant

Het terugwinnen van verloren klanten

Hoe merkt u het wanneer klanten ontevreden worden? En wat kunt u doen om ze te behouden of terug te winnen? De antwoorden op deze vragen staan in dit e-book.
behoefte achterhalen

De klantbehoefte achterhalen - zo doe je dat

Voordat je een offerte maakt, wil je weten wat de klant eigenlijk wil. Je stelt vragen om de klantbehoefte te achterhalen. Wat is een goede methode?
Maak een faire prijs

Maak een faire prijs

Verkoper, marketeer en entertainer Jos Burgers geeft drie tips voor een gezonde en winstgevende omzet. Bekijk hier de video en steek er wat van op.
automatische offerte

De automatische offerte – beter van niet

Een automatische offerte lijkt goed mogelijk. De techniek staat tenslotte voor niets. Je laat een potentiële klant enkele vragen invullen op je website en de offerte wordt automatisch verstuurd. Goed plan! Of toch niet?
Opzegbeding

Een contract voor langere duur, denk aan opzegbeding

Denk aan het opzegbeding. Want het kan zijn dat je voor een langere duur een overeenkomst wilt sluiten met een klant. Die overeenkomst verplicht je dan tot het doen van zaken. Maar wat als je er dan vanaf zou willen?

Doe de offertecheck en scoor beter met je offertes