Offertetips
Slechts in 14% van alle gevallen is de prijs de doorslaggevende factor. Ook als dat in de praktijk vaker anders lijkt. Mensen doen zaken met mensen. Mensen die elkaar vertrouwen. Klanten die leveranciers vertrouwen. Leveranciers die klantgericht werken. Die klantgerichte offertes uitbrengen.
Met onze offertetips maak je klantgerichte offertes
Browse door onze artikelen, zoek per categorie, schrijf je in voor de 6-wekelijkse nieuwsbrief of laat je offerte checken en klantgericht herschrijven (doe de offertecheck).
Lees onze tips

Boekrecensie: Pricing power
Pricing power: een prima boek om meer winst uit je offertes te halen.

De klassieke uitvlucht: "Ik laat binnenkort nog van mij horen"
De klant twijfelt nog óf durft geen 'nee' te zeggen. Hij hanteert een uitvlucht zoals "Ik laat nog wel wat van me horen". Hoe pak je dat aan?

Top 5 best gelezen artikelen 2020
Wat zijn de vijf best gelezen artikelen met offertetips van 2020? Lees het hier en check of je misschien goede offertetips en -adviezen gemist hebt.

Automatisch offerte-tekst-schrijven met AI – we hebben twijfels
Er blijkt nu offertesoftware te zijn die met behulp van AI – artificiële intelligentie – automatisch je offerteteksten kan schrijven. Je krijgt weliswaar een offertetekst, maar is het wat je nodig hebt?

Zo check je je offerte vóórdat je hem verstuurt
Verkoopgesprek, oplossing bedenken, calculeren, offerte maken. En dan … ‘even’ checken of alles in orde is. Hoe doe je dat op de juiste manier?

De order afsluiten: begin met de proefafsluiting
De praktijk: je begint met het afsluiten van de order en dan blijkt dat de klant nog twijfelt. Maar al te vaak loopt het zo. Voorkom teleurstellingen en sluit af in twee stappen.

Met Microsoft Editor je offertes controleren
Een nieuwe slimme functie voor Microsoft 365 abonnees is de Microsoft Editor. Het is een heel goede tool om je offertes te controleren op beknoptheid, duidelijkheid, woordkeuze en leesbaarheid. Wat moet je weten?

Onderhandelen – bepaal je ondergrens
Als je precies wie waar je ondergrens ligt, zit je tijdens een onderhandeling sterker aan tafel. Je bent beter in staat om de gezamenlijke onderhandelingsruimte af te tasten en dat leidt eerder tot een acceptabele overeenkomst. Voor zowel de klant als voor jou.

Hoe beïnvloedt de hoeveelheid informatie in je offerte de klant?
Je moet een offerte maken. Hoeveel informatie verstrek je dan aan de klant en hoe doe je dat? Want te veel informatie leidt tot keuzestress en te weinig informatie leidt tot verkeerde keuzes.

Afwijzing na offerte? Vraag waarom!
Niet al je offertes worden opdrachten. Maar waarom eigenlijk niet? Vraag het eens aan degene die nee tegen je offerte heeft gezegd.

Geef een positief gevoel bij je offerte
Je klant vraagt een offerte aan en is dus van plan geld uit te geven. Dat doet pijn en daarom is een positief gevoel bij je offerte van groot belang. Vijf tips voor een positief gevoel ...

Offertegesprek en verkoopgesprek op afstand
Je klant wil je graag spreken over je uitgebrachte offerte. Dat is tijdens deze Coronacrisis niet een-op-een mogelijk. Hoe hou je een offertegesprek of verkoopgesprek op afstand?

Speel in je offerte in op de Kraljic-matrix
Veel inkopers hanteren de Kraljic-matrix of iets wat daarop lijkt. Speel in je offerte op dat model van Kraljic in. Dat leidt tot meer orders.

Offertetemplate: offertes maken in Word
De meeste offertes worden nog steeds in Word gemaakt. Een offertetemplate biedt dan uitkomst. Wat zijn de valkuilen en ken je deze handige functies in Word al?